понеділок, 17 грудня 2018 р.

Компетентнісний потенціал предмету "Географія"


Результат пошуку зображень за запитом "компетентнісний потенціал предмету "Географія""
Додати заголовок

1. Спілкування  державною
(і рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:
усно  й письмово  тлумачити  географічні  поняття, факти, явища, закони, теорії;
описувати  (усно чи письмово)  географічні  об’єкти, процеси, явища, послуговуючись багатим  арсеналом  мовних  засобів – термінами, поняттями тощо;
обговорювати  проблеми   географічного  змісту  глобального  та  регіонального  рівня.
Ставлення:
усвідомлювати  значущість  здобутків  географічної  науки, зокрема  пошанування  досягнень українських  учених;
прагнення до розвитку української   термінологічної  лексики  в  системі  географічних  наук.
Навчальні ресурси:
навчальні, науково-популярні, художні тексти про природу, дослідницькі  проекти  в  галузі географії, усні / письмові  презентації  їх  результатів
2. Спілкування
іноземними
мовами
Уміння:
використовувати  іншомовні  навчальні  джерела  для  отримання  інформації  географічного змісту;
описувати  іноземними  мовами, аналізувати  та  оцінювати  роль  природних  явищ  у сучасному  світі, доречно  використовувати  географічні  поняття та найуживаніші  терміни  в усних чи письмових текстах, читати  та  тлумачити  географічну  термінологію  іноземною мовою.
Ставлення:
зацікавленість  інформацією  географічного  змісту  іноземною  мовою;
розуміння  глобальних  проблем  людства  і   прагнення  долучитися до  їх  розв’язання, зокрема  й  з  допомогою   іноземних  мов.
Навчальні ресурси:
довідкова  література, онлайнові  перекладачі, іншомовні  сайти, статті з іншомовної вікіпедії, іноземні підручники   і  посібники
3. Математична компетентність
Уміння:
застосовувати  математичні  методи  для  розв’язання  географічних  проблем  і  задач, розуміти  і  використовувати  математичні  моделі  природних  та  суспільних  явищ і процесів.
Ставлення:
усвідомлення  варіативності  та  значущості  математичних  методів  у розв’язанні  географічних  проблем  і задач.
Навчальні ресурси:
завдання на виконання обчислень, аналіз  та  обробка  статистичної  інформації, поданої  в  різних  формах (картографічній, табличній, графічній)
4. Основні компетентності
у природничих науках
і технологіях
Уміння:
пояснювати  явища  в  живій  природі, використовуючи  наукове  мислення;
самостійно чи в групі досліджувати живу природу, аналізувати і визначати проблеми довкілля;
оцінювати  значення  географії  для  сталого  розвитку  та  розвязання  глобальних  проблем.
Ставлення:
відповідальність за ощадне  використання  природних  ресурсів, екологічний  стан  у  місцевій  громаді, в  Україні  та світі;
готовність до розвязання проблем, пов’язаних  зі  станом  довкілля.

Навчальні ресурси:
географічні  задачі, ситуативні  вправи  щодо  розв’язання проблем  стану  довкілля, біорізноманіття, ощадного  використання  природних  ресурсів  тощо
5. Інформаційно-цифрова
компетентність
Уміння:
використовувати  сучасні  цифрові  технології  і  пристрої  для  спостереження  за  довкіллям, явищами і  процесами  в  суспільстві і  живій природі;
створювати інформаційні продукти (мультимедійна  презентація, блог тощо)  природничо – географічного  та  суспільно-географічного  спрямування;
шукати, обробляти і зберігати  інформацію  географічного  характеру, критично  оцінюючи її.
Ставлення:
дотримання  авторського права, етичних  принципів  поводження з  інформацією;
усвідомлення необхідності  екологічних  методів і засобів  утилізації  цифрових пристроїв.
Навчальні ресурси:
електронні  картографічні  джерела, електронні  посібники, збірники  задач, тести  тощо
6. Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
організовувати й оцінювати свою навчально-пізнавальну діяльність, зокрема самостійно  чи  в групі планувати і проводити спостереження  або  експерименти, реалізовувати  проекти, ставити перед собою цілі і досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя.
Ставлення:
допитливість і спостережливість, готовність до інновацій.
Навчальні ресурси:
довідкова система програмних засобів
7. Ініціативність і підприємливість
Уміння:
генерувати  ідеї  й ініціативи щодо проектної та винахідницької  діяльності, ефективного використання  природних  ресурсів;
прогнозувати  вплив  географічних  процесів  і  закономірностей  на розвиток технологій, нових напрямів  підприємництва;
нівелювати  ризики і використовувати  можливості  для  створення  цінностей  для  себе  та інших у довкіллі;
керувати  групою (надихати, переконувати  й  залучати  до  діяльності, зокрема природоохоронної чи наукової).
Ставлення:
відповідальність за ухвалення виважених рішень щодо діяльності в довкіллі, під час реалізації проектів і дослідницьких завдань.
Навчальні ресурси:
сайти  підприємств, установ, організацій, екскурсії  на  сучасні  підприємства, зустрічі  з  успішними  представниками  бізнесу
8. Соціальна та громадянська компетентності
Уміння:
ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією  географічних  проектів, розв’язувати проблеми  довкілля, залучаючи  місцеву громаду.
Ставлення:
відстоювати власну позицію  щодо  ухвалення  рішень у справі збереження й охорони довкілля, готовність брати участь у природоохоронних заходах;
громадянська  відповідальність  за стан довкілля, пошанування  розмаїття  думок  і  поглядів;
оцінювання  внеску українських та  іноземних  учених і винахідників у суспільний розвиток.

Навчальні ресурси:
географічні  задачі, інтернет-ресурси, посібники
9. Обізнаність та самовираження у сфері культури
Уміння:
фіксувати  унікальні  об’єкти, явища  та  ландшафти  Землі, їх  естетичне  значення, використовувати  природні  матеріали і засоби для втілення художніх  ідей, пояснювати  географічне  підґрунтя  відображення  природи  у  творах  мистецтва.
Ставлення:
усвідомлення причетності до національної і світової культури через вивчення  географії  і мистецтва; розуміння  гармонійної  взаємодії  людини  і  природи.
Навчальні ресурси:
літературні, музичні  та  образотворчі  твори
10. Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння:
працювати в команді під час  реалізації  географічних  проектів, застосовувати  набутий досвід  задля  збереження  власного здоров’я  та  здоров’я інших, оцінювати  значення  географічної  науки  для  забезпечення  добробуту  людства.
Ставлення:
турбота  про  здоров’я  своє  та  інших  людей, ціннісне  ставлення  до  навколишнього середовища як  до  потенційного джерела  здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості ощадного  природокористування, пошанування  внеску кожного / кожної в досягнення команди.
Навчальні ресурси:
кооперативне навчання, партнерські технології, проекти

Немає коментарів:

Дописати коментар