1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами |
Уміння:
усно й письмово
тлумачити географічні поняття, факти, явища, закони, теорії;
описувати (усно чи письмово) географічні
об’єкти, процеси, явища, послуговуючись багатим арсеналом
мовних засобів – термінами, поняттями
тощо;
обговорювати проблеми
географічного змісту глобального
та регіонального рівня.
Ставлення:
усвідомлювати значущість
здобутків географічної науки, зокрема пошанування
досягнень українських учених;
прагнення до
розвитку української
термінологічної лексики в
системі географічних наук.
Навчальні ресурси:
навчальні,
науково-популярні, художні тексти про природу, дослідницькі проекти
в галузі географії, усні /
письмові презентації їх
результатів
|
2.
Спілкування
іноземними
мовами
|
Уміння:
використовувати іншомовні
навчальні джерела для
отримання інформації географічного змісту;
описувати іноземними
мовами, аналізувати та оцінювати
роль природних явищ
у сучасному світі, доречно використовувати географічні
поняття та найуживаніші
терміни в усних чи письмових
текстах, читати та тлумачити
географічну термінологію іноземною мовою.
Ставлення:
зацікавленість інформацією
географічного змісту іноземною
мовою;
розуміння глобальних
проблем людства і
прагнення долучитися до їх розв’язання,
зокрема й з
допомогою іноземних мов.
Навчальні ресурси:
довідкова література, онлайнові перекладачі, іншомовні сайти, статті з іншомовної вікіпедії,
іноземні підручники і посібники
|
3.
Математична компетентність
|
Уміння:
застосовувати математичні
методи для розв’язання
географічних проблем і
задач, розуміти і використовувати математичні
моделі природних та
суспільних явищ і процесів.
Ставлення:
усвідомлення варіативності та
значущості математичних методів
у розв’язанні географічних проблем
і задач.
Навчальні ресурси:
завдання на
виконання обчислень, аналіз та обробка
статистичної інформації,
поданої в різних
формах (картографічній, табличній, графічній)
|
4. Основні
компетентності
у природничих науках і технологіях |
Уміння:
пояснювати явища
в живій природі, використовуючи наукове
мислення;
самостійно чи
в групі досліджувати живу природу, аналізувати і визначати проблеми довкілля;
оцінювати значення
географії для сталого
розвитку та розв’язання глобальних
проблем.
Ставлення:
відповідальність
за ощадне використання природних
ресурсів, екологічний стан у місцевій громаді, в
Україні та світі;
готовність до
розв’язання проблем, пов’язаних зі
станом довкілля.
Навчальні ресурси:
географічні задачі, ситуативні вправи
щодо розв’язання проблем стану
довкілля, біорізноманіття, ощадного
використання природних ресурсів
тощо
|
5.
Інформаційно-цифрова
компетентність
|
Уміння:
використовувати сучасні
цифрові технології і
пристрої для спостереження за
довкіллям, явищами і процесами в
суспільстві і живій природі;
створювати
інформаційні продукти (мультимедійна
презентація, блог тощо)
природничо – географічного
та суспільно-географічного спрямування;
шукати,
обробляти і зберігати інформацію географічного характеру, критично оцінюючи її.
Ставлення:
дотримання авторського права, етичних принципів
поводження з інформацією;
усвідомлення
необхідності екологічних методів і засобів утилізації
цифрових пристроїв.
Навчальні ресурси:
електронні картографічні джерела, електронні посібники, збірники задач, тести тощо
|
6. Уміння
вчитися впродовж життя
|
Уміння:
організовувати
й оцінювати свою навчально-пізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в
групі планувати і проводити спостереження
або експерименти, реалізовувати проекти, ставити перед собою цілі і
досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя.
Ставлення:
допитливість
і спостережливість, готовність до інновацій.
Навчальні ресурси:
довідкова
система програмних засобів
|
7. Ініціативність
і підприємливість
|
Уміння:
генерувати ідеї
й ініціативи щодо проектної та винахідницької діяльності, ефективного використання природних
ресурсів;
прогнозувати вплив
географічних процесів і
закономірностей на розвиток
технологій, нових напрямів
підприємництва;
нівелювати ризики і використовувати можливості
для створення цінностей
для себе та інших у довкіллі;
керувати групою (надихати, переконувати й
залучати до діяльності, зокрема природоохоронної чи
наукової).
Ставлення:
відповідальність
за ухвалення виважених рішень щодо діяльності в довкіллі, під час реалізації
проектів і дослідницьких завдань.
Навчальні ресурси:
сайти підприємств, установ, організацій,
екскурсії на сучасні
підприємства, зустрічі з успішними
представниками бізнесу
|
8. Соціальна
та громадянська компетентності
|
Уміння:
ефективно
співпрацювати з іншими над реалізацією
географічних проектів,
розв’язувати проблеми довкілля,
залучаючи місцеву громаду.
Ставлення:
відстоювати
власну позицію щодо ухвалення
рішень у справі збереження й охорони довкілля, готовність брати участь
у природоохоронних заходах;
громадянська відповідальність за стан довкілля, пошанування розмаїття
думок і поглядів;
оцінювання внеску українських та іноземних
учених і винахідників у суспільний розвиток.
Навчальні ресурси:
географічні задачі, інтернет-ресурси, посібники
|
9.
Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Уміння:
фіксувати унікальні
об’єкти, явища та ландшафти
Землі, їх естетичне значення, використовувати природні
матеріали і засоби для втілення художніх ідей, пояснювати географічне
підґрунтя відображення природи
у творах мистецтва.
Ставлення:
усвідомлення
причетності до національної і світової культури через вивчення географії
і мистецтва; розуміння
гармонійної взаємодії людини
і природи.
Навчальні ресурси:
літературні,
музичні та образотворчі твори
|
10.
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Уміння:
працювати в
команді під час реалізації географічних проектів, застосовувати набутий досвід задля
збереження власного
здоров’я та здоров’я інших, оцінювати значення
географічної науки для
забезпечення добробуту людства.
Ставлення:
турбота про
здоров’я своє та
інших людей, ціннісне ставлення
до навколишнього середовища
як до
потенційного джерела здоров’я,
добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості
ощадного природокористування,
пошанування внеску кожного / кожної в
досягнення команди.
Навчальні ресурси:
кооперативне навчання,
партнерські технології, проекти
|
понеділок, 17 грудня 2018 р.
Компетентнісний потенціал предмету "Географія"
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар